UGC link atribút (angl. UGC Link Attribute) je HTML atribút zavedený spoločnosťou Google, ktorý označuje odkazy nachádzajúce sa v obsahu vytvorenom používateľmi (User-Generated Content). Tento atribút signalizuje vyhľadávačom, že odkazy pochádzajú od používateľov, nie od prevádzkovateľa webu, čo pomáha zlepšiť kvalitu hodnotenia odkazov.
Význam UGC atribútu v odkazoch
UGC link atribút bol zavedený na zvýšenie transparentnosti s cieľom pomôcť vyhľadávačom rozlíšiť, ktoré odkazy sú vytvorené používateľmi, často v rámci komentárov alebo fór. Pomáha predchádzať zneužívaniu odkazov (napr. spamové odkazy) a lepšie chrániť kvalitu hodnotených výsledkov vo vyhľadávačoch.
UGC Link Attribute hovorí vyhľadávačom, že odkazy pochádzajú z obsahu vytvoreného používateľmi, a nemusí niesť takú čitateľnosť ako odkazy z primárneho obsahu. Hoci odkazy s UGC nemajú rovnaký priamy vplyv na SEO ako dofollow odkazy, môžu stále prispievať k viditeľnosti v prehľadávačoch, ak ide o relevantný a hodnotný obsah.






















































