Atribút sponzorovaného odkazu (angl. Sponsored Link Attribute) je HTML atribút `rel=““sponsored““`, ktorý označuje odkazy, ktoré sú platené alebo sponzorované. Používa sa na označenie odkazov, ktoré sú súčasťou platenej kampane alebo spolupráce.
Funkcia atribútu rel=““sponsored““
Atribút rel=““sponsored““ slúži ako jasný signál pre vyhľadávače, že daný odkaz je súčasťou platenej kampane alebo sponzorovaného obsahu. Informuje vyhľadávače, že odkaz nie je organický, ale bol vytvorený v rámci platenej reklamy, partnerstva alebo inej formy kompenzácie. To napomáha vyhľadávačom k lepšiemu pochopeniu kontextu a povahy odkazu pri indexovaní a zobrazovaní výsledkov vyhľadávania.
Atribút sponzorovaného odkazu bol zavedený s cieľom zvýšiť transparentnosť a zrozumiteľnosť platených odkazov na webe. Vyhľadávače potrebujú jasné signály, aby rozlíšili organické a platené výsledky vyhľadávania. Tento atribút umožňuje webovým majiteľom a marketérom jasne označiť sponzorované odkazy, čím sa zlepšuje kvalita a relevantnosť výsledkov vyhľadávania pre používateľov.






















































