Návnada na odkazy (angl. Link Bait) je obsah vytvorený s cieľom prilákať prirodzené spätné odkazy z iných webových stránok. Tento obsah môže byť veľmi pútavý, informatívny alebo kontroverzný, čo motivuje používateľov a tvorcov obsahu, aby ho zdieľali a odkazovali naň. Hlavným cieľom link bait je získať čo najviac odkazov bez potreby ich priamej výmeny alebo nákupu.
Úloha návnady na odkazy (Link Bait) v získavaní odkazov
Návnada na odkazy pomáha pri prirodzenom budovaní odkazov tým, že ponúka hodnotný obsah, na ktorý chcú iné webové stránky a užívatelia odkazovať. Obsah, ktorý je informatívny, zábavný alebo prelomový, má väčšiu šancu na získanie spätných odkazov, čo zlepšuje SEO a viditeľnosť stránky vo vyhľadávačoch.
Link bait je efektívny pre zvyšovanie návštevnosti, pretože láka používateľov k zdieľaniu a odkazovaniu na váš obsah, čo zvyšuje jeho viditeľnosť. Väčšia viditeľnosť na rôznych platformách a stránkach prirodzene vedie k vyššiemu počtu návštev a lepšej expozícii vašej webovej stránky.






















































