Autorita odkazu (angl. Link Authority) je pojem v SEO, ktorý vyjadruje kvalitu a silu spätného odkazu na webovú stránku. Autoritatívne odkazy pochádzajú zo stránok s vysokou dôveryhodnosťou a relevantnou témou a pomáhajú zvýšiť postavenie vašej stránky vo vyhľadávačoch. Čím vyššia autorita stránky odkazujúcej na vašu stránku, tým pozitívnejší dopad to môže mať na vaše hodnotenie.
Význam autority odkazov v SEO
Autorita odkazov ovplyvňuje vaše hodnotenie tým, že vyhľadávače berú do úvahy kvalitu a relevantnosť stránok, ktoré na vás odkazujú. Odkazy z vysoko autoritatívnych a tematicky relevantných webov môžu pozitívne vplývať na vašu SEO výkonnosť a zvýšiť vašu viditeľnosť v organických výsledkoch.
Odkazy z autoritatívnych stránok sú cennejšie, pretože tieto stránky sú považované za dôveryhodné zdroje s vysokou reputáciou a kvalitným obsahom. Vyhľadávače, ako napríklad Google, preto považujú odkazy z takýchto stránok za signál, že aj váš obsah je hodnotný a dôveryhodný, čo zlepšuje vaše SEO.






















































