Domov » Slovník » On-Page SEO – pojmy » Čo je značkovanie štruktúrovaných dát?

Čo je značkovanie štruktúrovaných dát?

Značkovanie štruktúrovaných dát (angl. Structured Data Markup) je spôsob, ako webovým stránkam pridať ďalšie informácie, ktoré umožňujú vyhľadávačom lepšie pochopiť ich obsah. Pomocou špeciálnych značiek (napr. JSON-LD, Microdata alebo RDFa) sa dá popísať obsah webovej stránky – napríklad produkty, články, recepty, udalosti a ďalšie – vo formáte, ktorý vyhľadávače ľahko rozumejú.

Značkovanie štruktúrovaných dát v praxi - Structured Data Markup

Úloha značkovania v SEO

Značkovanie štruktúrovaných dát zlepšuje komunikáciu medzi webovou stránkou a vyhľadávačmi tým, že poskytuje jasné a štruktúrované informácie o obsahu. Vyhľadávače tak môžu lepšie pochopiť, o čom je stránka, a presnejšie určiť jej relevantnosť pre rôzne dotazy.

Správne značkovanie môže viesť k lepšiemu hodnoteniu a viditeľnosti webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Vyhľadávače môžu využiť informácie zo štruktúrovaných dát na zobrazenie bohatších výsledkov (Rich Snippets), ktoré priťahujú väčšiu pozornosť používateľov, zvyšujú mieru kliknutí (CTR) a prispievajú zvýšenému počtu návštev.

Návrat hore

STRÁNKA JE V REKONŠTRUKCII
UŽITOČNÉ SEO ZDROJE MÁTE K DISPOZÍCII UŽ TERAZ

Potrebujete zvýšiť organickú návštevnosť webu a predaje?
Vyžiadajte si niektorý z mojich overených SEO checklistov >>