Značkovanie štruktúrovaných dát (angl. Structured Data Markup) je spôsob, ako webovým stránkam pridať ďalšie informácie, ktoré umožňujú vyhľadávačom lepšie pochopiť ich obsah. Pomocou špeciálnych značiek (napr. JSON-LD, Microdata alebo RDFa) sa dá popísať obsah webovej stránky – napríklad produkty, články, recepty, udalosti a ďalšie – vo formáte, ktorý vyhľadávače ľahko rozumejú.
Úloha značkovania v SEO
Značkovanie štruktúrovaných dát zlepšuje komunikáciu medzi webovou stránkou a vyhľadávačmi tým, že poskytuje jasné a štruktúrované informácie o obsahu. Vyhľadávače tak môžu lepšie pochopiť, o čom je stránka, a presnejšie určiť jej relevantnosť pre rôzne dotazy.
Správne značkovanie môže viesť k lepšiemu hodnoteniu a viditeľnosti webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Vyhľadávače môžu využiť informácie zo štruktúrovaných dát na zobrazenie bohatších výsledkov (Rich Snippets), ktoré priťahujú väčšiu pozornosť používateľov, zvyšujú mieru kliknutí (CTR) a prispievajú zvýšenému počtu návštev.




















































































