Dlhé kľúčové slovo (angl. long-tail keyword) je špecifická a detailnejšia fráza, ktorá obsahuje viac slov a je menej hľadaná ako všeobecné krátke kľúčové slová. Tieto frázy často odrážajú konkrétny zámer používateľa a majú nižšiu konkurenciu vo výsledkoch vyhľadávania. Príkladom dlhého kľúčového slova je „najlepšie reštaurácie s vegetariánskou ponukou v Bratislave“ oproti krátkemu „reštaurácie Bratislava“.
Výhody používania dlhého kľúčového slova
Dlhé kľúčové slovo má nižšiu konkurenciu, pretože je špecifickejšie a presnejšie definuje zámer používateľa. Menej webových stránok sa sústredí na špecifické frázy, čo vám dáva lepšiu šancu umiestniť sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávačov a pritiahnuť kvalitnejších návštevníkov.
Dlhé kľúčové slová sú vysoko relevantné pre používateľov, pretože presne zodpovedajú ich zámerom či otázkam. Tieto frázy poskytujú detailnejšie odpovede na konkrétne potreby, čím zvyšujú pravdepodobnosť konverzie a vedú potenciálnych zákazníkov na stránku, ktorá odpovedá ich požiadavkám.




















































































