Relevancia v SEO (angl. Relevance) označuje, do akej miery obsah webovej stránky zodpovedá vyhľadávaciemu dotazu používateľa. Vyhľadávače hodnotia relevanciu na základe kľúčových slov, obsahu a kontextu, aby poskytli najpresnejšie a najužitočnejšie výsledky. Vysoká relevancia zvyšuje šance na lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania a zlepšuje používateľský zážitok.
Význam relevancie v SEO pre hodnotenie vo vyhľadávačoch
Vyhľadávače určujú relevanciu obsahu analýzou kľúčových slov, meta tagov, nadpisov a celkového kontextu stránky. Používajú algoritmy, ktoré hodnotia, ako dobre obsah odpovedá na úmysel používateľa. Faktory ako kvalita spätných odkazov a používateľské signály tiež ovplyvňujú hodnotenie relevancie.
Relevancia v SEO je kľúčová pre spokojnosť používateľa, pretože zabezpečuje, že výsledky vyhľadávania presne odrážajú jeho potreby a očakávania. Keď používatelia nájdu relevantný a hodnotný obsah rýchlo, zvyšuje sa ich dôvera vo vyhľadávač a zlepšuje sa celkový používateľský zážitok.




















































































