Domov » Slovník » On-Page SEO – pojmy » Čo je zámer používateľa v SEO?

Čo je zámer používateľa v SEO?

Zámer používateľa (angl. User Intent) v SEO označuje účel, s ktorým používateľ zadáva vyhľadávací dotaz. Zámer môže byť informačný, navigačný alebo transakčný. Pre SEO je kľúčové pochopiť, čo používateľ hľadá, aby mu web poskytol relevantné a užitočné informácie. Optimalizácia obsahu podľa zámeru zvyšuje pravdepodobnosť lepšieho umiestnenia stránky vo vyhľadávačoch a zvyšuje spokojnosť návštevníkov.

Zámer používateľa v SEO a optimalizácia - User Intent

Typy zámeru vyhľadávania

Informačný zámer je zameraný na hľadanie informácií, navigačný zámer pomáha používateľom nájsť konkrétnu stránku, a transakčný zámer je spojený s nákupom alebo dokončením akcie. Pochopenie týchto rozdielov umožňuje tvorbu vhodného obsahu.

Zámer používateľa možno určiť analýzou kľúčových slov. Slová ako „kúpiť“ naznačujú transakčný zámer, „informácie o“ naznačuje informačný zámer, a názvy značiek či webov naznačujú navigačný zámer.

Návrat hore

STRÁNKA JE V REKONŠTRUKCII
UŽITOČNÉ SEO ZDROJE MÁTE K DISPOZÍCII UŽ TERAZ

Potrebujete zvýšiť organickú návštevnosť webu a predaje?
Vyžiadajte si niektorý z mojich overených SEO checklistov >>