Zámer používateľa (angl. User Intent) v SEO označuje účel, s ktorým používateľ zadáva vyhľadávací dotaz. Zámer môže byť informačný, navigačný alebo transakčný. Pre SEO je kľúčové pochopiť, čo používateľ hľadá, aby mu web poskytol relevantné a užitočné informácie. Optimalizácia obsahu podľa zámeru zvyšuje pravdepodobnosť lepšieho umiestnenia stránky vo vyhľadávačoch a zvyšuje spokojnosť návštevníkov.
Typy zámeru vyhľadávania
Informačný zámer je zameraný na hľadanie informácií, navigačný zámer pomáha používateľom nájsť konkrétnu stránku, a transakčný zámer je spojený s nákupom alebo dokončením akcie. Pochopenie týchto rozdielov umožňuje tvorbu vhodného obsahu.
Zámer používateľa možno určiť analýzou kľúčových slov. Slová ako „kúpiť“ naznačujú transakčný zámer, „informácie o“ naznačuje informačný zámer, a názvy značiek či webov naznačujú navigačný zámer.




















































































