Domov » Slovník » Technické SEO – pojmy » Čo je kanonikalizácia URL?

Čo je kanonikalizácia URL?

Kanonikalizácia URL (angl. URL Canonicalization) je proces, ktorým sa označuje preferovaná URL adresa pre konkrétny obsah na webovej stránke. Týmto procesom zabezpečíte, že vyhľadávače rozpoznajú jednu konkrétnu verziu stránky ako originálnu, aj keď je obsah dostupný pod viacerými URL adresami. Toto zabraňuje vzniku problémov s duplicitným obsahom, ktorý by mohol negatívne ovplyvniť SEO.

Kanonikalizácia URL pre optimalizáciu SEO - URL Canonicalization

Význam kanonických odkazov

Kanonikalizácia URL pomáha vyhľadávačom pochopiť, ktorá verzia stránky je hlavná, ak existuje viacero variácií tej istej stránky (napr. s rôznymi parametrami alebo koncovkami „http/https“, „www/non-www“). Duplikovaný obsah môže oslabiť SEO, pretože vyhľadávače nevedia, ktorú verziu indexovať alebo ktorú verziu zobrazovať používateľom.

Kanonický odkaz informuje vyhľadávače, ktorá URL je primárna verzia stránky, a tým riadi pagerank jednotlivých variantov URL na originálnu stránku. Zabraňuje tomu, aby ste boli penalizovaní za duplikovaný obsah, a zabezpečuje, že všetky signály hodnotenia sa sústredia na jednu konkrétnu URL, čo zlepšuje hodnotenie vo vyhľadávačoch.

Návrat hore

STRÁNKA JE V REKONŠTRUKCII
UŽITOČNÉ SEO ZDROJE MÁTE K DISPOZÍCII UŽ TERAZ

Potrebujete zvýšiť organickú návštevnosť webu a predaje?
Vyžiadajte si niektorý z mojich overených SEO checklistov >>