Štruktúrované dáta (angl. Structured Data) sú formátované informácie vložené do kódu webovej stránky, ktoré pomáhajú vyhľadávačom lepšie porozumieť obsahu. Používajú sa na označenie konkrétnych prvkov, ako sú články, recenzie, produkty alebo udalosti, pomocou štandardizovaných značiek podľa schém ako schema.org. Štruktúrované informácie zlepšujú viditeľnosť stránky vo výsledkoch vyhľadávania tým, že umožňujú zobrazenie bohatých výsledkov, ako sú hviezdičkové hodnotenia alebo ceny produktov.
Význam štruktúrovaných dát pre vyhľadávače
Štruktúrované dáta pomáhajú vyhľadávačom lepšie porozumieť obsahu tým, že poskytujú explicitné informácie o obsahu stránky v štandardizovanom formáte. Tým uľahčujú vyhľadávačom identifikovať a interpretovať kľúčové prvky, ako sú názvy, popisy, ceny alebo hodnotenia. Výsledkom je presnejšie indexovanie a zobrazovanie stránky vo výsledkoch vyhľadávania, čo môže zlepšiť jej viditeľnosť a prilákať viac návštevníkov.
Štruktúrované dáta môžu viesť k zobrazeniu bohatých výsledkov, pretože poskytujú vyhľadávačom detailné informácie o obsahu stránky v štruktúrovanom formáte. Tieto informácie umožňujú vyhľadávačom zobrazovať doplňujúce údaje priamo vo výsledkoch vyhľadávania, ako sú obrázky, hviezdičkové hodnotenia, ceny alebo dostupnosť produktov. Bohaté výsledky zvyšujú atraktivitu vášho odkazu, čo môže viesť k vyššiemu počtu kliknutí a zlepšiť organickú návštevnosť.



















































































