__________
Základný SEO kurz | Tvorba a optimalizácia štruktúry URL adresy pre produktové stránky e-shopov
Optimalizácia štruktúry URL adresy (angl. Optimization of the URL structure) je ďalším dôležitým aspektom SEO. Dobre štruktúrovaná URL adresa produktových stránok eshopov významne ovplyvňuje tri veci: užívateľskú skúsenosť, indexovanie stránok a hodnotenie webovej stránky vyhľadávačmi. Relevantné kľúčové slová nachádzajúce sa v URL adresách zase zvyšujú viditeľnosť stránok a mieru prekliknutí (CTR). Je to tým, že URL poskytuje užívateľom jasnú predstavu o obsahu stránky ešte predtým, ako na ňu kliknú.
Nasledujúci kurz: Optimalizácia nadpisu H1 pre produktové stránky digitálných obchodov >>
Predchádzajúci kurz: Optimalizácia meta popisu pre produktovú stránku webshopu >>
Optimalizácia štruktúry URL adresy a jej dôležitosť
Správne prevedená optimalizácia štruktúry URL adresy pomáha jednoduchšiemu zdieľaniu aj zapamätaniu. To zlepšuje celkovú používateľskú skúsenosť. Používatelia sú tiež ochotní dôverovať a interagovať s URL adresou, ktorá je priamočiará a popisná.
Na druhej strane koherentná štruktúra URL uľahčuje vyhľadávačom efektívne prehľadávať a indexovať produktové stránky aj celú webovú stránku. Plus, táto organizácia pomáha udržať logickú hierarchiu vášho eshopu. Takže tým nadobúdate nielen celkovú prehľadnosť vášho eshopu, ale podporuje to aj vaše snahy o skvalitňovanie SEO optimalizácie.
V konkurenčnom prostredí internetových obchodov je optimalizácia štruktúry URL základným krokom k zabezpečeniu toho, aby vaše produktové stránky boli priateľské k používateľom aj vyhľadávačom.
Napríklad, ak používateľ vidí:
„www.example.com/oblecenie/panske-kosele“,
… bude mať jasnejšiu predstavu o obsahu stránky v porovnaní s:
„www.example.com/produkt?id=12345“.
Ako optimalizovať URL adresu pre produktové stránky
1. Použite relevantné kľúčové slová
Do adresy zahrňte relevantné kľúčové slová, ktoré presne popisujú produkt. To pomáha vyhľadávačom pochopiť obsah stránky a zlepšuje jej relevanciu pre tieto kľúčové slová. Prakticky, keď budete mať vytvorený primárny nadpis / H1 (k čomu sa dostaneme v nasledujúcom kroku), tak URL adresu len upravíte, ako to vidíte tu:
H1: Schwalbe Land Cruiser 28×1.75″ gravel plášť, Active, čierny, 820 g
URL: schwalbe-land-cruiser-28×1-75-gravel-plast-active-cierny-820-g
2. URL udržujte krátke a jednoduché
Snažte sa o stručnú štruktúru, ktorá je ľahko čitateľná a zapamätateľná. Vyhnite sa používaniu zbytočných slov alebo znakov. Ideálne neprekračujte jeho dĺžku cez 100 znakov.
3. Na oddelenie slov používajte pomlčky
Používajte pomlčky (-) na oddelenie slov namiesto podčiarkovníkov (_) alebo medzier. Vyhľadávače považujú pomlčky za oddeľovače slov, čo robí adresu čitateľnejšou.
4. Vyhnite sa dynamickým parametrom
Vyhnite sa používaniu dynamických parametrov (napr. ?id=123) v URL. Namiesto toho používajte statické, ktoré sú priateľskejšie z užívateľského hľadiska a jednoduchšie na prehľadávanie a indexovanie pre vyhľadávače.
5. Používajte malé písmená
Konzistentne používajte malé písmená v celej štruktúre URL. To pomáha zabezpečiť, že sa adresa správne zobrazuje na rôznych platformách a prehliadačoch.
6. Odstráňte nepotrebné slová
Odstráňte z URL adresy nepotrebné slová ako „a“, „alebo“, „ale“ a ďalšie. Tie je možné odstrániť bez akejkoľvek straty významu. Je to dôležité aj pre SEO, pretože adresa s menším počtom slov dáva každému slovu väčšiu hodnotu, ľahšie sa indexuje a je lepšie viditeľná vo vyhľadávaní.
7. Zabezpečte konzistenciu
Udržujte konzistentnú štruktúru URL na všetkých produktových stránkach vašej webovej stránky. To uľahčuje používateľom a vyhľadávačom navigáciu a pochopenie štruktúry vašej webovej stránky.
8. Implementujte presmerovania
Ak zmeníte štruktúru URL existujúcich produktových stránok, implementujte 301 presmerovania zo starých adries na nové. To zabezpečuje, že používatelia a vyhľadávače sú presmerovaní na správnu stránku a pomáha to udržiavať autoritu a hodnotenie vašej webovej stránky.
Záver
Správna optimalizácia štruktúry URL adresy pre produktové stránky eshopov vám pomôže z viacerých hľadísk. Uľahčí vyhľadávačom efektívne prehľadávať a indexovať vaše stránky. Udrží logickú hierarchiu rôznych sekcií (kategórie, podkategórie) vášho eshopu. Užívateľom pomôže k ľahšiemu zdieľaniu aj zapamätaniu si adresy. Inými slovami, dodržiavanie vymenovaných krokov vám výrazne pomôže optimalizovať štruktúru URL pre vaše produktové stránky a zlepšiť ich viditeľnosť a hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania.









