Domov » Kurzy » E-shop » Písanie produktových popisov » Optimalizácia štruktúry URL adresy | E-shop

Optimalizácia štruktúry URL adresy | E-shop

__________

Optimalizácia štruktúry URL adresy pre produktové stránky eshopu

Základný SEO kurz | Tvorba a optimalizácia štruktúry URL adresy pre produktové stránky e-shopov

Optimalizácia štruktúry URL adresy (angl. Optimization of the URL structure) je ďalším dôležitým aspektom SEO. Dobre štruktúrovaná URL adresa produktových stránok eshopov významne ovplyvňuje tri veci: užívateľskú skúsenosť, indexovanie stránok a hodnotenie webovej stránky vyhľadávačmi. Relevantné kľúčové slová nachádzajúce sa v URL adresách zase zvyšujú viditeľnosť stránok a mieru prekliknutí (CTR). Je to tým, že URL poskytuje užívateľom jasnú predstavu o obsahu stránky ešte predtým, ako na ňu kliknú.

Optimalizácia štruktúry URL adresy a jej dôležitosť

Správne prevedená optimalizácia štruktúry URL adresy pomáha jednoduchšiemu zdieľaniu aj zapamätaniu. To zlepšuje celkovú používateľskú skúsenosť. Používatelia sú tiež ochotní dôverovať a interagovať s URL adresou, ktorá je priamočiará a popisná.

Na druhej strane koherentná štruktúra URL uľahčuje vyhľadávačom efektívne prehľadávať a indexovať produktové stránky aj celú webovú stránku. Plus, táto organizácia pomáha udržať logickú hierarchiu vášho eshopu. Takže tým nadobúdate nielen celkovú prehľadnosť vášho eshopu, ale podporuje to aj vaše snahy o skvalitňovanie SEO optimalizácie.

V konkurenčnom prostredí internetových obchodov je optimalizácia štruktúry URL základným krokom k zabezpečeniu toho, aby vaše produktové stránky boli priateľské k používateľom aj vyhľadávačom.

Napríklad, ak používateľ vidí:

„www.example.com/oblecenie/panske-kosele“,

… bude mať jasnejšiu predstavu o obsahu stránky v porovnaní s:

„www.example.com/produkt?id=12345“.

Ako optimalizovať URL adresu pre produktové stránky

1. Použite relevantné kľúčové slová

Do adresy zahrňte relevantné kľúčové slová, ktoré presne popisujú produkt. To pomáha vyhľadávačom pochopiť obsah stránky a zlepšuje jej relevanciu pre tieto kľúčové slová. Prakticky, keď budete mať vytvorený primárny nadpis / H1 (k čomu sa dostaneme v nasledujúcom kroku), tak URL adresu len upravíte, ako to vidíte tu:

H1: Schwalbe Land Cruiser 28×1.75″ gravel plášť, Active, čierny, 820 g
URL: schwalbe-land-cruiser-28×1-75-gravel-plast-active-cierny-820-g

2. URL udržujte krátke a jednoduché

Snažte sa o stručnú štruktúru, ktorá je ľahko čitateľná a zapamätateľná. Vyhnite sa používaniu zbytočných slov alebo znakov. Ideálne neprekračujte jeho dĺžku cez 100 znakov.

3. Na oddelenie slov používajte pomlčky

Používajte pomlčky (-) na oddelenie slov namiesto podčiarkovníkov (_) alebo medzier. Vyhľadávače považujú pomlčky za oddeľovače slov, čo robí adresu čitateľnejšou.

4. Vyhnite sa dynamickým parametrom

Vyhnite sa používaniu dynamických parametrov (napr. ?id=123) v URL. Namiesto toho používajte statické, ktoré sú priateľskejšie z užívateľského hľadiska a jednoduchšie na prehľadávanie a indexovanie pre vyhľadávače.

5. Používajte malé písmená

Konzistentne používajte malé písmená v celej štruktúre URL. To pomáha zabezpečiť, že sa adresa správne zobrazuje na rôznych platformách a prehliadačoch.

6. Odstráňte nepotrebné slová

Odstráňte z URL adresy nepotrebné slová ako „a“, „alebo“, „ale“ a ďalšie. Tie je možné odstrániť bez akejkoľvek straty významu. Je to dôležité aj pre SEO, pretože adresa s menším počtom slov dáva každému slovu väčšiu hodnotu, ľahšie sa indexuje a je lepšie viditeľná vo vyhľadávaní.

7. Zabezpečte konzistenciu

Udržujte konzistentnú štruktúru URL na všetkých produktových stránkach vašej webovej stránky. To uľahčuje používateľom a vyhľadávačom navigáciu a pochopenie štruktúry vašej webovej stránky.

8. Implementujte presmerovania

Ak zmeníte štruktúru URL existujúcich produktových stránok, implementujte 301 presmerovania zo starých adries na nové. To zabezpečuje, že používatelia a vyhľadávače sú presmerovaní na správnu stránku a pomáha to udržiavať autoritu a hodnotenie vašej webovej stránky.

Záver

Správna optimalizácia štruktúry URL adresy pre produktové stránky eshopov vám pomôže z viacerých hľadísk. Uľahčí vyhľadávačom efektívne prehľadávať a indexovať vaše stránky. Udrží logickú hierarchiu rôznych sekcií (kategórie, podkategórie) vášho eshopu. Užívateľom pomôže k ľahšiemu zdieľaniu aj zapamätaniu si adresy. Inými slovami, dodržiavanie vymenovaných krokov vám výrazne pomôže optimalizovať štruktúru URL pre vaše produktové stránky a zlepšiť ich viditeľnosť a hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania.

Zanechajte svoj komentár alebo otázku!

SEO optimalizácia je dynamický a neustále sa vyvíjajúci odbor, preto si vážim každý váš názor. Ak máte otázky k téme tohto článku, rád vám odpoviem. Vaša spätná väzba obohatí túto diskusiu a pomôže iným lepšie porozumieť tejto problematike.

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore

STRÁNKA JE V REKONŠTRUKCII
UŽITOČNÉ SEO ZDROJE MÁTE K DISPOZÍCII UŽ TERAZ

Potrebujete zvýšiť organickú návštevnosť webu a predaje?
Vyžiadajte si niektorý z mojich overených SEO checklistov >>