Domov » Kurzy » E-shop » Písanie produktových popisov » Optimalizácia meta popisu | E-shop

Optimalizácia meta popisu | E-shop

__________

Optimalizácia meta popisu produktových stránok eshopov

Základný SEO kurz | Tvorba a optimalizácia meta popisu pre produktové stránky e-shopov

Optimalizácia meta popisu (angl. Optimization of the meta description) produktový stránok eshopov je majiteľmi eshopov často prehliadaný SEO element. Meta popis, ako sa o chvíľu dozviete však vitálne prispieva k celkovému úspechu online obchodu. Tento krátky úryvok textu, ktorý má zvyčajne okolo 150 znakov vrátane medzier, sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania (SERP). 

Hoci sa optimalizácia meta popisu pre produktové stránky môže zdať bezvýznamná v porovnaní s inými SEO faktormi, ako je správny výber kľúčových slov či budovanie odkazov, vôbec tomu tak nie je. Kvalitne napísané meta popisy totiž výrazne ovplyvňujú mieru preklikov a nakoniec aj predaj tovaru.

Optimalizácia meta popisu a jeho skutočné poslanie

Už viac ako dekádu si pamätám výrok, ktorého platnosť pretrváva dodnes:

„Kým úlohou meta titulku je obrazne povedané chytiť návštevníka za golier, poslaním meta popisu je ho za neho vtiahnuť na webovú stránku.”

Tento výrok zároveň pekne odlišuje rozdielne úlohy meta titulkov a meta popisov. Inými slovami, meta titulok by mal byť stručný, relevantný a obsahovať primárne kľúčové slová pre danú stránku. Meta popis má zase poskytnúť podrobnejšie informácie o obsahu stránky. Jeho účelom je nadchnúť návštevníka, aby klikol na webovú stránku tým, že mu meta popis poskytne jasný obraz o tom, čo môže na stránke očakávať.

Druhým dôvodom pre vytváranie vlastných meta popisov je, že ak ich nenapíšete vy, Google použije na vyplnenie prázdneho priestoru výsek z vášho textu. A ten nielenže nemusí byť ideálny, ale veľakrát nedáva užívateľovi zmysel.

Ako optimalizovať meta popis pre produktové stránky: Krok za krokom

1. Poznajte váše publikum

    • Identifikujte cieľových zákazníkov: Predpokladám, že vašich zákazníkov už poznáte a viete čo hľadajú. Ak nie, vráťte sa do kroku jedna Analýza kľúčových slov, ktoré používa konkurencia v produktových popisoch a zistite, ako oslovuje svojich zákazníkov vaša konkurencia.
    • Výskum kľúčových slov: Cez identifikáciu kľúčových slov sme už prešli v kroku dva Identifikácia mesačne najčastejšie používaných kľúčových slov. Ak ste cez tento krok neprešli, vráťte sa späť, aby ste vedeli, ako použiť nástroje Google Keyword Planner. Ten vám pomôže nájsť relevantné kľúčové slová, ktoré publikum používa pri vyhľadávaní vašich produktov.

2. Buďte stručný

Optimálna dĺžka popiskov je okolo 150 – 155 znakov vrátane medzier. Pri dodržaní tejto dĺžky bude zobrazovaný vo výsledkoch vyhľadávania celý popis. Pri písaní sa vyhnite opakovanému používaniu kľúčových slov.

Príklad:

Meta popis: Schwalbe Land Cruiser 28×1.75″ je všestranný gravel plášť. Active Line ponúka odolnosť a pohodlie. K-Guard poskytuje ochranu proti prepichnutiu.

3. Vytvorte jedinečný meta popis

Každý produkt je jedinečný. Prispôsobte teda popisy tak, aby odrážali špecifické funkcie a výhody každého produktu. Určite sa vyhnite písaniu duplikovaných popisov. Predídete tak zmätku a zlepšite si aj tak celkové SEO.

4. Zahrňte výzvu k akcii (CTA)

Podporujte potenciálneho zákazníka k akcii tým, že použijete silnú CTA, ktorá podnecuje užívateľov vyhľadávačov kliknúť na váš meta popis.

Napríklad použite:

    • Nenechajte si ujsť!
    • Spokojnosť zaručená!
    • Kvalita, ktorej môžete dôverovať!
    • Objednajte teraz a získajte bezplatnú dopravu!
    • Obmedzený počet kusov k dispozícii – kúpte dnes!

Záver

Tvorba a optimalizácia meta popisu, aj keď sa zdá neznalým ako nepodstatný SEO faktor, hrá veľmi dôležitú úlohu. Dodržiavaním spomenutých krokov môžete, ako majiteľ eshopu dobre napísanými popismi dosiahnuť hneď dve veci. Zlepšíte si celkové SEO vášho online obchodu, ale hlavne zvýšite zapojenie užívateľov a mieru konverzií.

Zanechajte svoj komentár alebo otázku!

SEO optimalizácia je dynamický a neustále sa vyvíjajúci odbor, preto si vážim každý váš názor. Ak máte otázky k téme tohto článku, rád vám odpoviem. Vaša spätná väzba obohatí túto diskusiu a pomôže iným lepšie porozumieť tejto problematike.

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Návrat hore

STRÁNKA JE V REKONŠTRUKCII
UŽITOČNÉ SEO ZDROJE MÁTE K DISPOZÍCII UŽ TERAZ

Potrebujete zvýšiť organickú návštevnosť webu a predaje?
Vyžiadajte si niektorý z mojich overených SEO checklistov >>