__________
Základný SEO kurz | Optimalizácia meta titulku pre produktové stránky e-shopu
Optimalizácia meta titulku (angl. Optimization of the meta title) je ďalším kľúčovým prvkom On-Page SEO pre produktové stránky eshopu. Správna optimalizácia meta titulku v prvom rade pomáha vyhľadávačom, ako je Google porozumieť obsahu a kontextu vašej produktovej stránky. Inými slovami, zahrnutie relevantných kľúčových slov do meta titulku či metanázvu vysiela jasný signál vyhľadávačom, čomu je stránka venovaná. To zákonite zlepšuje jej hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania.
Nasledujúci kurz: Tvorba meta popisu pre popisy produktov webového obchodu >>
Predchádzajúci kurz: Určenie entít a sémantiky pre produkty internetového obchodu >>
Zadruhé, dobre vytvorený meta názov výrazne ovplyvňuje rozhodnutie užívateľa kliknúť na váš odkaz vo výsledkoch vyhľadávania. Keď užívatelia vidia názov, ktorý zodpovedá ich zámeru vyhľadávania a obsahuje kľúčové slová, je pravdepodobnejšie, že sa prekliknú na vašu stránku. To je dôvod, prečo je nevyhnutné, aby meta tituly boli informatívne aj atraktívne.
Dobre napísané meta titulky tiež vyčnievajú v spleti ďalších meta titulkov a zároveň ponúkajú priestor pre budovanie vašej značky (brand recognition).
Optimalizácia meta titulku – krok po kroku
Krok 1: Udržujte Meta titulok krátky
Udržujte titulok do 60 znakov vrátane medzier, aby sa celý zobrazil vo výsledkoch vyhľadávania. Zamerajte sa na najdôležitejšie informácie, ako je značka, model produktu, kľúčové slovo a vlastnosti.
Krok 2: Zahrňte najrelevantnejšie kľúčové slovo na začiatok
Začnite s hlavným kľúčovým slovom alebo frázou „Gravel plášť“, ktorá popisuje kategóriu produktu. Táto štruktúra zvyšuje prekliknutia (CTR) od širšieho množstva užívateľov, ktorí ešte nepoznajú konkrétnu značku a model, ale hľadajú konkrétny typ produktu.
Následne uveďte konkrétny názov produktu „Schwalbe Land Cruiser” a ďalšie dôležité detaily: 28×1.75“ Active, čierny, aby ste poskytli viac kontextu.
Príklad:
Gravel plášť | Schwalbe Land Cruiser 28×1.75″ Active, čierny
V prípade, že optimalizujete veľké množstvo produktových stránok, tak si to môžete zjednodušiť a použiť skrátenú verziu z H1. Dbajte na to, aby ste nepresiahli viac ako 60 znakov.
Príklad:
Meta titulok: Schwalbe Land Cruiser 28×1.75″ gravel plášť, Active, čierny
H1: Schwalbe Land Cruiser 28×1.75″ gravel plášť, Active, čierny, 820 g
Krok 3: Zahrňte všetky relevantné kľúčové slová
Zahrňte hlavné kľúčové slová, ktoré popisujú produkt. Uveďte akékoľvek jedinečné vlastnosti, výhody alebo predajné body, ktoré odlišujú váš produkt. Vyhnite sa prepĺňaniu Meta titulku rovnakými kľúčovými slovami alebo ich variáciami.
Krok 4: Pri písaní Meta titulkov používajte konzistentný formát
Optimalizácia meta titulku môže mať rôzne podoby. Rozdiely budú závisieť od trhu k trhu. Taktiež od toho či ste už veľká a etablovaná značka, ktorú každý pozná alebo o svoje miesto v online svete ste ešte len začali bojovať. Nech sa nachádzate v akejkoľvek situácii, pri písaní meta titulkov používajte konzistentný formát. A to na všetkých svojich produktových stránkach pre profesionálny a usporiadaný vzhľad. Zvážte jednu z nasledujúcich troch štruktúr:
Kľúčové slovo / Názov značky / Názov modelu / Špecifické vlastnosti
alebo
Názov značky / Názov modelu / Kľúčové slovo / Špecifické vlastnosti
alebo
Názov značky / Názov modelu / Špecifické vlastnosti / Kľúčové slovo
Krok 5: Pridajte názov firmy
Ak sú vaše meta titulky krátke a zmestí sa vám názov vašej firmy či webovej stránky, tak ju pridajte na záver. Bude to budovať dôveru a povedomie o vašej značke.
Zvážte štruktúru ako:
Kľúčové slovo | Názov značky | Názov modelu | Nazovfirmy.sk
Krok 6: Pridajte povzbudzujúce slová
Aj je váš názov firmy alebo webovej stránky príliš dlhý a máte priestor, môžete alternatívne v závere pridať slová orientované na podporu akcie, spomenúť kvalitu, naliehavosť, nedostatok, či povzbudiť potenciálnych zákazníkov k interakcii.
Nakupuj teraz!
Dočasná ponuka!
Nenechajte si ujsť!
Schválené odborníkom!
Kvalita, ktorej môžete dôverovať!
Spokojnosť zaručená!
Exkluzívna ponuka!
Buďte prvý, kto vyskúša!
Do vypredania zásob!
Pripojte sa k našej komunite!
Urobte prvý krok!
Pripojte sa k revolúcii!
Záver
Ako ste videli, optimalizácia meta titulku nie je žiadna veda. Nasledovaním týchto tipov teraz viete vytvoriť presvedčivé a zároveň optimalizované meta titulky, ktoré pomôžu vašim produktovým stránkam vyniknúť vo výsledkoch vyhľadávania. A rovnako prilákať viac cielených návštevníkov do vášho internetového obchodu.









