Pogo-sticking v SEO popisuje situáciu, keď používateľ klikne na výsledok vyhľadávania, rýchlo sa vráti späť na stránku s výsledkami vyhľadávania (SERP) a klikne na iný výsledok, pretože nebol spokojný s obsahom, ktorý našiel. Toto správanie môže signalizovať vyhľadávaču, že stránka, na ktorú používateľ klikol, nesplnila jeho očakávania, a môže byť považované za negatívny faktor pre SEO.
Vplyv pogo-stickingu na hodnotenie
Pogo-sticking signalizuje vyhľadávačom, že stránka nie je dostatočne relevantná alebo užitočná pre dopyt používateľa. Keď používatelia po kliknutí na stránku rýchlo návratia naspäť do výsledkov vyhľadávania, vyhľadávače môžu interpretovať tento signál ako ukazovateľ nespokojnosti alebo nedostatočnej kvality obsahu. Ak sa to deje často, môže to mať negatívny vplyv na hodnotenie stránky vo vyhľadávači.
Minimalizovať pogo-sticking je dôležité, pretože toto správanie naznačuje, že stránka nespĺňa očakávania používateľov, čo môže viesť k zníženiu pozície vo vyhľadávaní. Ak používateľa vaša stránka odradí alebo neposkytuje požadované informácie, hľadajú riešenie inde, čím vyhľadávače získajú negatívny signál o relevantnosti vášho obsahu. Minimalizovanie pogo-stickingu môže zlepšiť vašu SEO výkonnosť a spokojnosť používateľov.


