Geografické zacielenie (angl. Geotargeting) je marketingová stratégia, ktorá prispôsobuje obsah a reklamu na základe geografickej polohy používateľa. Cieľom je poskytovať relevantné informácie a ponuky pre používateľov z konkrétnych krajín, miest alebo regiónov, čím sa zvyšuje šanca na zaujem a konverziu.
Význam geografického zacielenia v online marketingu
Geotargeting zvyšuje relevanciu reklám tým, že prispôsobuje reklamy používateľom podľa ich polohy. To umožňuje firmám zobrazovať lokálne relevantné produkty, služby či akcie, čo zvyšuje pravdepodobnosť, že si používateľ všimne reklamu a na ňu zareaguje, keďže je priamo prispôsobená jeho potrebám.
Geografické zacielenie je pre miestne podniky kľúčové, pretože im umožňuje oslovovať zákazníkov z ich okolia. Cielené reklamy môžu zlepšiť povedomie o značke, podporiť návštevnosť fyzických prevádzok alebo zvýšiť záujem o služby prispôsobené konkrétnym lokalitám.





