Lokálne SEO (angl. Local SEO) je stratégia optimalizácie pre vyhľadávače zameraná na zlepšenie viditeľnosti podnikov v miestnych vyhľadávacích výsledkoch. Zahŕňa optimalizáciu webu, používanie lokálnych kľúčových slov a vytváranie presného firemného profilu v online adresároch, ako je Google Moja Firma. Cieľom lokálneho SEO je osloviť potenciálnych zákazníkov v bezprostrednej blízkosti podniku a zlepšiť celkový výkon vo vyhľadávaní pre lokálne dopyty.
Význam pre podniky
Lokálne SEO pomáha prilákať miestnych zákazníkov tým, že zlepšuje viditeľnosť firmy pre ľudí, ktorí hľadajú výrobky alebo služby vo vašej oblasti. Správne optimalizovaný obsah a firemné profily zabezpečujú, že sa váš podnik zobrazí medzi top výsledkami vyhľadávača pre relevantné lokálne dopyty.
Pre fyzické predajne je lokálne SEO kľúčové, pretože prináša zákazníkov hľadajúcich služby alebo produkty v ich blízkosti. Optimalizáciou webu a profilov pre lokálne výsledky môžu predajne zvýšiť návštevnosť na predajni, získať viac fyzických návštevníkov a tým aj zvýšiť predaje.





